3.12.2009

Adwentowy kącik i rachunek sumienia.

Ponieważ w tym roku szykują się u mnie w większości „drucikowe” święta, więc idąc tym tropem adwentowe świece też mają w sobie coś z drutu. Małe kieliszki (które jeszcze nigdy wódki nie widziały), świece, dwa rodzaje drutu i ryż służący jako fundament. Powstała skromna dekoracja, która wkomponowała się w mój „kącik świętości” - tak bynajmniej nazwała go moja mama :)





Jestem duszą romantyka, która często popada w stany melancholii i zadumy. Przedświąteczny okres, to czas oczekiwania na świętowanie narodzenia syna bożego. Wtedy zwykle częściej zatapiam się we własnych myślach. Rozmyślam o wszelkich moich uczynkach; o tym co zrobiłam, a czego nie zrobiłam, a zrobić powinnam. Rozmyślam o tym, czy jestem dobrym człowiekiem, czy potrafię dawać ciepło i dobro, czy inni są ze mną szczęśliwi...
Moim wielkim plusem jest ogromna wrażliwość na wszelką krzywdę i zło. Ale mam też wielki minus, którym jest nadpobudliwość nerwowa. Innymi słowy jestem strasznym nerwusem, który szybko się denerwuje i w takich chwilach potrafi dotkliwie zranić słowami tych, którzy są najbliżsi memu sercu. Już w sekundę potem bardzo tego żałuję, ale zawsze żal przychodzi po fakcie. Stało się. To coś ze mnie „wylazło” i zraniło do krwi.
Pracuję nad emocjami od lat. Jest to trudna i mozolna praca. Ale z roku na rok jej efekty są coraz bardziej widoczne. Sama widzę, że staję się coraz bardziej łagodna, wyciszona. Doszło do tego, że nawet już nie bardzo potrafię kłócić się jak za dawnych lat. Trzymam słowa na wodzy i tym samym wewnętrznie czuję, że staję się lepszym człowiekiem.
Dużymi krokami zbliża się koniec roku. Czas adwentu sprzyja zrobieniu szczerego i dogłębnego rachunku sumienia. I wiecie co? Jestem z siebie dumna. Ten rok obfitował w wewnętrzny spokój. Nie mam sobie nic do zarzucenia. Nie uczyniłam niczego, przez co teraz cierpiałaby moja dusza. Stawanie się kimś lepszym przynosi mi wielką radość. Pragnę, by ta idea wkroczyła ze mną w nowy rok, nowy okres mojego życia.
Tego czego życzę sobie, tego życzę też i Wam.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam.

***************************************************

4 komentarze:

  1. Życzę Ci Kochana byś każdego roku była taka z siebie dumna. Wspaniały człowiek z Ciebie ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak miło spotkać Prawdziwego Dobrego Człowieka! Wszystkiego najlepszego i powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozdrawiam Cię dobroduszna nerwusko ;-)
    Mgiełka

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie sakralne przedmioty i te które mają dusze, a To wszystko ją posiada bez dwóch zdań!

    OdpowiedzUsuń